donderdag 9 oktober 2008
Merknamen
Het verzinnen van een merknaam lijkt eenvoudig maar een blunder is snel gemaakt. Zeker als het product over de grens moet. Zo wilde een Franse fabrikant het mineraalwater Pschitt op de Amerikaanse markt brengen. Hij begreep gelukkig al snel dat de Amerikanen dan zouden vragen om een flesje shit, omdat de letter p voor een s in het Engels niet wordt uitgesproken. In Engeland is Ritmo een bekend condoommerk. Daarom werd op het laatste moment de naam Fiat Ritmo veranderd in Fiat Strada. Een Finse firma bracht in enkele Europese landen antivries uit onder de naam Super Piss. Tegenwoordig zijn er merknamen bureaus die bedrijven voor dit soort missers behoeden.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
hehe:d wel grappige blunders... en jah idd da is ni zo simpel nen naam vinde voor iets en zeker ni als ge het internationaal moet doen me al die verschillende culture en talen waarmee rekening moet worden gehouden. want als de naam ni goe is jah dan verkoopt het product wss ook ni zo goe hoewel het goe is... Naam doe veel hé
is wel grappig ja!
Een fout is snel gemaakt denk ik je kan toch niet al die merknamen kennen en aanpassen aan het land waar je transporteert
Een reactie posten